Pickovanie
Pickovanie
Pickovanie má priamy dopad na rýchlosť a presnosť vybavovania objednávok. Ak je vykonané nesprávne (napr. dôjde k zámene tovaru, množstva), môže to spôsobiť oneskorenie zásielky, reklamácie alebo nespokojnosť zákazníkov. Správne a efektívne nastavený proces pickovania je preto kľúčom k dobre fungujúcemu skladu a vysokej úrovni zákazníckeho servisu.
Ako prebieha pickovanie v praxi?
- Prijatie objednávky
Logistický systém Simom prijme objednávku a vygeneruje pracovníkovi skladu tzv. pick list – zoznam tovarov, ktoré treba vychystať. - Navigácia skladníka
Skladník je systémom navedený na konkrétne skladové pozície, kde sa požadovaný tovar nachádza. - Fyzické vyzdvihnutie tovaru
Tovar sa fyzicky odoberie zo skladovej pozície do prepravného boxu alebo na prepravnú paletu. Tento krok podlieha nasnímaniu správneho EAN-kódu v požadovanom množstve. - Presun do baliacej zóny
Po vychystaní všetkých položiek v objednávke sa tovar presunie do baliacej zóny.
Denne spracúvame stovky až tisíce objednávok, preto je veľmi dôležité, aby bol proces pickovania rýchly, efektívny a automatizovaný. Nakoľko pickovanie tvorí jednu z najväčších častí operatívy skladu, je nevyhnutné, aby bolo riadené pokročilým skladovým systémom. Na to nám slúži Simon, ktorý dokáže optimalizovať trasy pohybu skladníkov, redukovať chybovosť a zrýchliť celý proces.
Prečo je rozdiel v cene za pick kusu tovaru a prepravného balenia?
Rozdiel v cene je spôsobený rozdielnou náročnosťou samotného úkonu pracovníka skladu.
Kedy sa dostane moja objednávka k pracovníkovi, ktorý pickuje tovar?
Všetky objednávky systém prijíma chronologicky, takže idú v poradí, v akom čase ich systém prijal. Ak klient chce, aby jeho objednávka bola vybavená prednostne, je možnosť priorizovať objednávku v systéme. Všetky objednávky prijaté do 12-tej hodiny expedujeme v ten istý deň.
Čo ak pracovník skladu zle napickuje tovar?
V tomto prípade sa nič nestane, nakoľko v procese balenia sa druhý krát tovar validuje a chyba bude interne odstránená.